sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

Valokuvatorstai Kivi

Kotitalon pensaiden ja puiden suojasta löytyi tämä kivi, joka lepäili suurin piirtein entisellä alustallaan. 50 vuotta sitten olisin ollut kesällä miltei iloinen, kun kivi olisi ollut tässä asennossa. Olin nimittäin useimmiten se tahkon vääntäjä, ja sitä hommaa kesällä riitti, kirveet ja viikatteet vaativat jatkuvaa huoltoa. Olihan se tosin myös hauska seurustelu hetki, kun esimerkiksi sedälleni väänsin tahkoa, niin kyllä hän jaksoi aina höpöttää hauskoja juttuja.

4 kommenttia:

  1. Tuttu kapine. Olet varmaan sittemmin vääntänyt muutakin kuin tahkoa. Olen joutunut itsekin askartelemaan samanlaisia hommia kuin sinä. Isäni ( 100-v ) kuoltua jäi hänen jälkeensä melkoinen muistoesineiden kokoelma. Samoin appeni jälkeen. Olen niistä kirjoitellut blogiini: http://murujenkeraaja.blogspot.fi/search/label/sadep%C3%A4iv%C3%A4

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka olen käynyt kotitalossani viimeisten 45 vuoden ajan pari kertaa kuussa, en ole huomannut sillain esineitä ja asioita kuin vasta nyt, kun vastaan kotitalostani veljen kuoltua. Olen tosiaan kameran kanssa kulkenut viimeiset 4 kk lähes päivittäin ja aina löytyy jotain uutta. Lähes 400 kuvaa ja varmaan vielä saman verran tulee. Uskomattomia löytöjä vanhasta tervahaudastakin on tullut esiin tai riihen alta tai puimalan pahnojen alta tai ....

      Poista